Κυριακή 20 Φεβρουαρίου 2011

Τριήμερη Περιβαλλοντική Εκδρομή ΙΙ

To τριήμερο μεταξύ 11 – 13 Φεβρουαρίου η περιβαλλοντική ομάδα του σχολείου μας επισκέφτηκε την περιοχή γύρω από την Θεσσαλική πόλη Ελασσόνα τις 2 πρώτες μέρες και την τρίτη και τελευταία τα Μετέωρα, κοντά στην Καλαμπάκα. Μας συνόδευαν οι καθηγητές κ. Πίττας, κ. Γιακομύδης και κ. Κόρου.

Την Παρασκευή το πρωί ξεκινήσαμε σαν ομάδα από την είσοδο του λυκείου στις 6.30 το πρωί. Αν και ήταν πρωί, στο λεωφορείο δεν χαλαρώσαμε , αλλά συζητούσαμε. Άλλοι πάλι χάζευαν από το παράθυρο τις περιοχές που αφήναμε πίσω μας.

Περίπου στις 12.00 φτάσαμε στα ξενοδοχεία που θα μέναμε. Εκεί χωρίστηκε η β από την γ γυμνάσιου. Αμέσως άρχισαν τα παράπονα από τους μαθητές της τρίτης για το ξενοδοχείο, αλλά σύντομα ξεχαστήκαν. Στις 13.00 πήγαμε στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, όπου μας περίμενε και ο κ. Σπύρος υπεύθυνος του κέντρου. Είχαμε διαλέξει το πρόγραμμα Παραδοσιακή Αρχιτεκτονική και μας έδωσε σχετικές πληροφορίες για την περιοχή.

Κατά τις 14.30 πήγαμε για μεσημεριανό γεύμα σε μια συμπαθητική ταβέρνα, του «Θωμά». Μόλις τελειώσαμε το φαγητό πήγαμε πάλι στο ξενοδοχείο για μερικές ώρες ξεκούρασης. Όταν ξυπνήσαμε, ξεκούραστοι πια, ξαναβρήκαμε τον υπεύθυνο στο ΚΠΕ. Μας οργάνωσε σε ομάδες και μας πληροφόρησε για ένα συναρπαστικό παιχνίδι ρόλων που θα παίζαμε. Αμέσως μετά επισκεφτήκαμε το παλαιό γεφύρι που είναι το σημαντικότερο μνημείο της πόλης.

Σαν τελειώσαμε και αυτό, πήγαμε στο ξενοδοχείο για να περάσουμε το βράδυ. Ο κ. Πίττας κράταγε « τσίλιες» όλη τη νύκτα για τυχόν αταξίες και «μετακομίσεις» μαθητών από δωμάτιο σε δωμάτιο. Το όριο για ύπνο δυστυχώς ήταν στις 24.00.

Το πρωί μας ξύπνησε η κυρία Κόρου και μας ενημέρωσε πως στις 8.00 σερβίρεται το πρωινό, στην τραπεζαρία του ξενοδοχείου. Όταν χορτάσαμε, αν και το πρωινό έπος αποδεδείχθηκε φτωχό, ανεβήκαμε στο λεωφορείο και πήγαμε στο ορεινό χωριό Λειβάδι, περίφημο για τον αντιστασιακό του αγώνα και είναι μάλιστα το μέρος όπου γεννήθηκε ο «προ-επαναστάτης» του αγώνα των Ελλήνων το ΄21, Γιωργάκης Ολύμπιος. Αφού περιηγηθήκαμε στο όμορφο χωριό, χτισμένο με την αρχιτεκτονική της προπολεμικής Ελλάδας, από τον αντιδήμαρχο , φύγαμε για μια παραδοσιακή ταβέρνα. Στην διαδρομή, σταματήσαμε και θαυμάσαμε ένα ακόμα παλιό γεφύρι και το λαογραφικό μουσείο αντικειμένων – εργαλεία, σκευή…. Κ.τ.λ.- στο χωριό Πύθιο.

Έπειτα, ξαναγύρισμα στο ξενοδοχείο. Όμως επειδή ήμασταν ακόμα ξεκούραστοι αγοράσαμε μια μπάλα και πήγαμε για «μήλα» στο γηπεδάκι μπροστά από το ξενοδοχείο. Στη συνεχεία ορεξάτοι και χαρούμενοι επισκεφτήκαμε το χωριό Τσαριτσάνη. Προσωπικά , με εντυπωσίασε ο πέτρινος πύργος στο κέντρο του χωρίου, καθώς και ο γιγαντιαίος αιωνόβιος πλάτανος. Ύστερα πήγαμε στο ξενοδοχείο για μια δυο ώρες και όταν νύχτωσε και ανέτειλε το γεμάτο φεγγάρι πίσω από τον Όλυμπο βρήκαμε για μια αξέχαστη έξοδο. Γνωρίσαμε παιδιά που κατοικούσαν εκεί, περπατήσαμε στα στενά και φάγαμε από ένα τοπικό μαγαζί. Γελάσαμε πολύ διότι είχαμε ντυθεί ιδιόμορφα- με τις πυτζάμες για την ακρίβεια- και τραβούσαμε τα βλέμματα των περαστικών. Στις 11.30 κουρασμένοι γυρίσαμε πίσω και πέσαμε «ξεροί» για ύπνο.

Το πρωί, όπως και την προηγούμενη μέρα, μας ξύπνησε η κ. Κόρου και μας ανέφερε το πρόγραμμα της τελευταίας ημέρας. Την ώρα του πρωινού μας περίμενε μια ευχάριστη και ιδιαίτερη έκπληξη. Ο δήμαρχος της Ελασσόνας είχε έρθει για να μας δει και να συζητήσει με τους καθηγητές μας. Κατευθείαν αφού τελειώσαμε φύγαμε στις 9.15 για τον τελευταίο προορισμό μας, τα μαγευτικά Μετέωρα.

Ιδιαίτερη εντύπωση μας έκανε το αρκετό χιόνι στη διαδρομή. Πρώτη στάση έγινε στις 11.30 σε ένα ύψωμα για να απολαύουμε την θέα. Όσοι δεν είχαμε ξαναεπισκεφτεί τα μετέωρα – όπως και εγώ – μείναμε με ανοιχτό το στόμα μπροστά στην καταπληκτική θέση που βρισκόμασταν. Αφού χορτάσαμε το θέαμα αναχωρήσαμε για την μονή του Μεγάλου Μετεώρου ή αλλιώς της Μεταμορφώσεως του Σωτήρας. Περιηγηθήκαμε στο λαογραφικό μουσείο στο εσωτερικού του μοναστηρίου και εξερευνήσαμε τους διάδρομους που έμενα πάντως μου έμοιαζαν με τον λαβύρινθο του μινώταυρου. Συνεχίζοντας κατεβήκαμε ένα μονοπάτι που οδηγούσε από την μονή απευθείας στον κεντρικό δρόμο όπου μας περίμενε το λεωφορείο. Η διαδρομή ήταν καταπληκτική και οι δυο άντρες συνοδοί μας καλοσυνάτοι και όπως αποδεδείχθηκε σε άριστη φυσική κατάσταση.

Στις 15.00 είχαμε ήδη φτάσει στο εστιατόριο, κοντά σε ένα χωριό, και φάγαμε όλοι μαζί δεμένοι πια σαν αληθινή ομάδα. Στο τραπέζι γελάσαμε συνεχεία με τα διάφορα αστεία γεγονότα που είχαν προηγηθεί και συζητούσαμε για τα αξιοθέατα που θα έμεναν αθάνατα στην μνήμη μας. Μόλις τελειώσαμε, χορτασμένοι πια μπήκαμε στο λεωφορείο για να γυρίσουμε στη όμορφη πόλη μας Χαλκίδα .

Πριν φτάσουμε σταματήσαμε για ένα «καφεδάκι» στα Καμένα Βούρλα. Λογω μια ασυνεννοησίας όμως χωριστήκαμε σε δυο ομάδες και η κάθε μια πήγε σε διαφορετικό καφέ και αυτό προκάλεσε την δυσαρέσκεια της μοναδικής ενηλίκου γυναικας που μας συνόδευε γιατί αυτό ήταν εκτός σχεδίου. Παρόλο όμως αυτό, επιστρέψαμε στις 21.00 αν και κουρασμένοι πολύ χαρούμενοι. Ήταν σίγουρα μια καταπληκτική εκδρομή.

Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να ευχαριστήσω τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων για την εξυπηρέτηση που μας έκανε με σκοπό να πραγματοποιηθεί η εκδρομή μάλιστα με το μικρότερο κόστος που ήταν πιθανό. Ακόμα ένα μεγάλο ευχαριστώ στην όρεξη και φυσικά υπομονή των συνόδων μας. Ας μην ξεχνάμε πως είχαν αναλάβει την ευθύνη για 27 άτομα.